De zomer is aangebroken en we mogen er weer op uit. Zelden was de gedachte aan een terrasje, een bioscoopfilm of een vakantie zo aantrekkelijk. Gelukkig maar, want de ondernemers in de horeca en recreatiebranche hebben hun gasten gemist.
Voor velen zal het eerste koele drankje éxtra lekker smaken. Zeker als je die zelf niet hoeft te betalen. Samen met Lipton ontwikkelde MSML een scan en win actie. Door je flesje Lipton Ice Tea te scannen doe je mee. Deelnemers maken kans op #helpdehoreca bonnen, bioscoopkaarten van Pathé en een vakantie bij Landal Greenparks.
We nemen je mee onder de motorkap van deze toffe campagne. Want dit project zit vol met interessante technologie. Zo is de Lipton scan en win actie opgezet als een webapplicatie. Je kunt dus gewoon meedoen in je browser en hoeft geen aparte app te downloaden.
Om deel te nemen kies je eerst de plek waar je jouw Lipton Ice Tea hebt besteld. De applicatie is gekoppeld aan Foursquare. Dankzij locatiebepaling vind je eenvoudig het juiste cafe of restaurant. Daarna scan je jouw flesje Lipton, gewoon met je camera. Daar begint de magie van artificial intelligence. Door gebruik te maken van Google Cloud Vision vergelijken we jouw flesje met alle Lipton Ice Tea producten. Heb je inderdaad een Lipton flesje gescand, dan maak je kans op een van de prijzen.
Als je deelneemt aan de actie zie je meteen of je hebt gewonnen, wel zo leuk. We ontwikkelden daarom een algoritme dat de winnaars bepaalt. Deze gebruikt meerdere semi willekeurige rekenregels om de prijzen eerlijk te verdelen.
De prijzen voor deze campagne zijn zeker niet willekeurig gekozen. Lipton heeft dankzij de horeca duizenden verkooppunten in het land. Tijd om iets terug te doen. Er worden honderden prijzen uitgereikt met een totale waarde van tienduizenden euro’s. Dus, win jij een #helpdehoreca bon? Dan kun je die direct verzilveren op het terras van de deelnemende horecaondernemers.
Sr. Brand Manager
Verken ons werk waarin we laten zien hoe wij software ontwikkelen op maat voor onze klanten.