Bij Chocomel draait het leven om genieten. En dat is een motto waar wij ons graag voor inzetten. Want terwijl de mensen genieten van hun chocolademelk, vroeg Chocomel ons mee te werken aan een innovatieve winactie. We stroopten onze mouwen op, veegden onze Chocomel-snor af en gingen aan de slag.
Toen de koude warme chocolademelk-dagen voor de deur stonden, klopte FrieslandCampina bij ons aan. Samen ontwikkelden we een ludieke winactie om Chocomel bij ongeveer heel Nederland onder de aandacht brengen. Het resultaat: een toegankelijke, aantrekkelijk vormgegeven web-app waarmee je door middel van beeldherkenning mooie prijzen kan winnen.
De app voor de winactie is heel gebruiksvriendelijk. Dat moet ook wel, want zowel jong als oud drinkt graag Chocomel. En al die Chocomel-drinkers willen wel een prijs winnen. Dat gaat met de app heel gemakkelijk via beeldherkenning. Je geeft je locatie aan en scant je Chocomel-product. De app herkent het product en laat je direct zien of je in de prijzen bent gevallen.
Door beeldherkenning als hoofdfunctie in de app toe te voegen, is de app een leuke interactieve winactie geworden. Geen gedoe met actiecodes of zoeken naar QR-codes. Gewoon het product scannen en winnen. We gaven de app daarbij een aantrekkelijk en intuïtief te bedienen vormgeving die geheel aansluit bij de Chocomel-huisstijl.
Aan de smaak van Chocomel is natuurlijk niets veranderd. Dat wil niemand. Maar Chocomel wil wel blijven innoveren. En daarvoor was FrieslandCampina bij ons aan het juiste adres. De campagne-tool die we voor hen ontwikkelden is helemaal van deze tijd en geheel in MSML-stijl als vanouds innovatief.
Met ‘de enige èchte’ Chocomel-winactie bereikt FrieslandCampina gemakkelijk het hele land. En met de zorgvuldig geselecteerde prijzen die er via de actie te winnen zijn, laat Chocomel haar fans extra genieten. Want dat is toch waar het leven om draait.
Digital Marketing Manager
Verken ons werk waarin we laten zien hoe wij software ontwikkelen op maat voor onze klanten.